Projekt GGULIVRR@Lodz | Szkiełko i oko
Projekt GGULIVRR@Lodz to międzynarodowe warsztaty dla studentów, które są realizowane na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej UŁ. Projekt łączy studentów różnych kierunków i narodowości – przyjadą mentorzy i studenci z Belgii, Finlandii, Francji, Irlandii, Portugalii, Słowenii i Ukrainy. Inauguracja projektu odbyła się 12 września i tego dnia po wielu warsztatach, seminariach - studenci przystąpili do pracy. Prezentacja gotowych prototypów gier i aplikacji odbędzie się 19 września o godz. 11:00 na Wydziale Fizyki i Informatyki Stosowanej UŁ w Małej Auli.

Uczestnicy zostali podzieleni na 8-10 międzynarodowych zespołów projektowych, a zadaniem każdego z nich jest stworzenie prototypu gry/aplikacji. Nie jest to jedynie projekt IT, a interdyscyplinarne spotkanie ludzi chcących tworzyć coś wyjątkowego w międzynarodowym środowisku. Każdy zespół projektowy, to nie tylko studenci kierunków informatycznych – ale także zarządzania, czy filozofii. Studenci mają do dyspozycji pracownie wirtualnej rzeczywistości, gdzie swobodnie mogą eskplorować VR, tworzyć filmy, prezentacje w technologii 360.
Efektem wspólnych działań będzie stworzenie aplikacji mobilnej związanej z hasłem tegorocznej edycji " Łodź Akademicka". Zadaniem uczestników jest przedstawienie Łodzi , jako miasto atrakcyjne dla studentów zarówno z kraju jak i zagranicy (m.in. przybliżając informacje praktyczne o warunkach życia w mieście, takie jak informacja turystyczna i komunikacja w Łodzi, koszty życia w mieście, życie studenckie).